Als je denkt dat het geen zin heeft om in de zomer de telefoon op te pakken om je prospects te bellen dan leef je in een sprookjeswereld. De wereld staat niet stil omdat het zomer is. Ga acquireren!
8 redenen waarom je juist nu in actie moet komen:
1. Zaken gaan door
6 weken vakantie, heb jij dat? Nee? De meeste van ons niet. De zaken gaan gewoon door.
2. Er is tijd
De zaken staan niet stil in de zomer, maar er is wel minder hectiek en daarom is er meer tijd om te luisteren naar jouw verhaal.
3. Lege agenda
De agenda is vaak nog leeg na de vakantie. Een mooi moment om nu die ruimte in te nemen en een afspraak te plannen.
4. Meer ruimte
Doordat er minder hectiek en stress is in de zomervakantie is dit hét moment om te werken aan relatiemanagement. Een lunchafspraak, een borrel of een middagje golf. Er is tijd om te netwerken.
5. Gemakkelijker
Iedereen praat graag over de vakantie die nog voor de deur staat of de heerlijke tijd die ze net gehad hebben. De vakantie is een gemakkelijk aanknopingspunt om in gesprek te raken. Ook een prima moment om aandacht te geven aan je prospects. Dat is toch weer een contactmoment.
6. Inventarisatiemoment
De rustige vakantieperiode wordt vaak ook gebruikt om eens te bekijken waar de organisatie staat, en waar ze naar toe wil. Een mooi moment voor jou om je prospect daarbij te begeleiden. Bespreek samen wat er nodig is en waar jij bij kunt ondersteunen.
7. Informatie ligt voor het oprapen
Ook een prima tijd om informatie te verzamelen voor je belronde na de vakantie. Als de verantwoordelijke op vakantie is, is er altijd wel iemand die je aan meer informatie kan helpen. Een secretaresse weet vaak veel en wil je bij afwezigheid van haar baas graag van dienst zijn. Je kunt in ieder geval aan een contactpersoon komen zodat je straks gemakkelijker de juiste persoon aan de telefoon krijgt.
8. Achterstallig onderhoud
Vakantie is ook de tijd om achterstallig onderhoud te plegen. Grote kans dat je prospect werkt aan de klussen die te lang zijn blijven liggen. Archiveren, werken aan de website of het inzetten van budgetten voor bijscholing. Het moment om te helpen.
Waarom niet?
Zie jij nog een reden waarom je in de zomer niet moet gaan acquireren? Zie je wel de mogelijkheden maar wil je je acquisitie uit handen geven? Neem dan eens contact met me op.